در رسانه|  پرداخت مستمری به ۹۰۶ نابینای شهرستان اردبیل

مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل گفت: ۹۰۶ نابینا و کم‌بینای تحت پوشش بهزیستی شهرستان اردبیل مستمری دریافت می‌کنند و کمک‌هزینه‌های مختلف معیشتی برای نابینایان و کم‌بینایان در اردبیل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بشارت مهدوی صبح امروز در مراسم تجلیل از نابینایان برتر استان که به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید و نابینایان نام‌گذاری شده و عصای سفید به‌عنوان یک نماد در راستای توانمندسازی و استقلال این افراد است. وی افزود: ۹۸۰ تا ۱۰۸۰ پرونده فعال نابینایان و کم‌بینایان در بهزیستی شهرستان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۹۰۶ نفر، مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل عنوان کرد: با شناسایی افراد کم‌برخوردار در حوزه نابینایان و کم‌بینایان، برای ۳۸ نفر از این افراد خدمات مسکن ارائه شده و برای ۵۹ نفر نیز مقدمات اشتغال فراهم گشته است. مهدوی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانمندسازی نابینایان، خاطرنشان کرد: پرداخت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی، کمک‌هزینه ایاب‌وذهاب، کمک‌هزینه مناسب‌سازی و کمک‌هزینه تحویل وسایل توان‌بخشی از جمله خدمات سازمان بهزیستی در خدمات‌رسانی به نابینایان است. وی تشریح کرد: از جمله وسایل توان‌بخشی که بین این عزیزان توزیع می‌شود، می‌توان به عصای سفید، کاغذ بریل، لوح و قلم، دستگاه ضبط صدا، صفحه شطرنج، ساعت گویا، لوح ریاضی و ... اشاره کرد.

در رسانه|  پرداخت مستمری به ۹۰۶ نابینای شهرستان اردبیل

مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های انجمن نابینایان در اردبیل گفت: سفرهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع وسایل توان‌بخشی از جمله اقداماتی است که توسط انجمن نابینایان و برای اعضای انجمن، صورت می‌گیرد. مهدوی با بیان اینکه تمامی شهروندان باید با رویت عصای سفید، نابینیان را یاری دهند، عنوان کرد: مناسب‌سازی معابر و پیاده‌رو ها برای راحتی نابینیان انجام شده و از این‌رو تمام همشهریان و رانندگان باید با رویت عصای سفید ایست کرده تا این اشخاص از خیابان عبور کنند.

در رسانه|  پرداخت مستمری به ۹۰۶ نابینای شهرستان اردبیل

کودکان ناشنوا را به سازمان بهزیستی معرفی کنیدوی با اشاره به ناشنوایان به‌عنوان دیگر قشر معلول جامعه، بیان کرد: امروزه با گسترش علوم پزشکی، ناشنوایان می‌توانند در سنین پایه با کاشت حلزون به زندگی عادی بپردازند و ازاین‌رو باید اطلاع‌رسانی در تمام نقاط استان انجام شود تا کودکان ناشنوا با کاشت رایگان حلزون در گوش، زندگی خوبی را بدون تفاوت‌های اجتماعی تجربه کنند. لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از امیرهادی بایرامی، حافظ و قاری خردسال روشندل اردبیلی و جمعی از ورزشکاران و فعالان نابینای استان، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 119926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد